środa, 17 lutego 2016

Metoda podmiany nitek

Metoda podmiany nitek to jeden ze sposobów wykonywania bransoletek i breloczków z wielobarwnymi obrazkami. Opisywana technika jest trudna. Trzeba być zaawansowanym, umieć trochę kombinować oraz mieć wyczucie. W tym artykule postaram się na przykładzie jednego wzoru przybliżyć Ci podstawowe zasady robienia mulinowych dzieł tą metodą.

Zanim podejmiesz próbę wykonania wzoru tą metodą zapoznaj się z artykułami:

 Breloczek „Nyan Cat”

1. Wybrałam dość trudny wzór:




2. Podczas tworzenia na wzór należy patrzeć w następujący sposób:


3. Wybrałam rodzaj zapięcia i wykonałam go.
(Niestety taki wybór zapięcia będzie skutkował tym, że pierwsze rządki będą nieco ściśnięte, a breloczek po zakończeniu będzie miał trochę wypukły kształt. Dlatego najlepiej podczas nauki tej metody wykonywać bransoletkę z zapięciami w postaci warkoczyków.)

4. We wzorze mam czarne kontury, więc muliny w takim kolorze wybrałam jako tzw. podstawę.
(Na zdjęciu widać, że oprócz 24 kawałków muliny czarnej wzięłam
1 granatową).
Do wykonania tła przygotowałam cały motek muliny granatowej.

 


5. Następnie przystąpiłam do robienia tych rządków:


 a) Ujęłam w dłoń motek różowej muliny i dokładając nową mulinę
do podstawy (z motka odmierzyłam kawałek długości równej pozostałym nitkom) zrobiłam nim 25 supełków w prawo. NIE ROBIŁAM supełka na motku granatowej muliny.

  
b) Następnie motkiem różowej muliny wykonałam 26
(czyli na tych, co poprzednio i tej różowej, która doszła w podpunkcie „a”)
supełków w lewo.



 6. Przeszłam do wykonywania kolejnego rzędu:

  
a) Zrobiłam dwa supełki w prawo różową nitką główną.

  
b) Później w następujący sposób zrobiłam dwa supełki granatową nitką główną:

- pierwszy:





tak samo drugi:


 c) Przygotowałam kawałki mulin potrzebne do zrobienia tęczy:

  
d) Dołożyłam kawałek muliny fioletowej i zrobiłam nią supełek w prawo na mulinie czarnej. (Zasada taka sama jak przy dowiązywaniu nitek.)

  
[Tak, tam będzie taki odstęp. Jeśli będziesz pleść poprawnie, to powinien sam się zlikwidować, po zrobieniu kolejnego rzędu.]


 e) Nitką fioletową zrobiłam jeszcze dwa supełki.


 f) Następnie, tak jak poprzednio mulinę fioletową,
dołożyłam niebieską i zrobiłam nią trzy supełki w prawo na kolejnych trzech mulinach czarnych.


  
g) Tak samo jak w podpunktach od „d” do „f” postępowałam do tego momentu:

  
h) Oddzieliłam podstawę od mulin, które dowiązałam i w następujący sposób przeprowadziłam granatową nitkę główną:


 i) Granatową nitką główną zrobiłam dwa supełki w prawo na dwóch kolejnych mulinach czarnych.


 j) Przeprowadziłam różową nitkę główną i zrobiłam nią dwa supełki w prawo na kolejnych mulinach czarnych.


  

7. Przystąpiłam do wykonywania następującego rzędu:


 a) Zrobiłam na „podstawie” dwa supełki w lewo różową nitką główną.


 b) Wykonałam na „podstawie” dwa supełki w lewo granatową nitką główną.

  
c) Zrobiłam na „podstawie” trzy supełki w lewo muliną czerwoną.



 d) Na tej samej zasadzie wykonałam pozostałą część tego rzędu:





 8. Myślę, że już wiesz, o co chodzi, więc trochę przyspieszę.

Wykonałam następne rzędy:









  
a) Doszłam do tego momentu:


 b) Dwa czarne supełki (w prawo) wykonałam na nitce żółtej czarnymi mulinami należącymi do podstawy.

  
c) Następnie zrobiłam muliną zieloną supełek w lewo na kolejnej nitce czarnej.


d) Później postępowałam tak jak we wcześniejszych punktach:
 


 9. Przeszłam do kolejnego rzędu:


 a) Doszłam do tego momentu:

  
b) Zrobiłam supełek w lewo na mulinie zielonej


 c) Dołożyłam szarą mulinę i zrobiłam nią supełki w prawo na dwóch kolejnych mulinach czarnych.



 d) Wykonałam supełek w lewo na mulinie szarej.


 e) Później działałam na tej samej zasadzie, co w poprzednich punktach.
Doszłam do momentu:


 f) Dodałam mulinę białą i zrobiłam nią supełek w prawo na kolejnej czarnej nitce.


 g) Następnie granatową nitką główną zrobiłam supełek w prawo na kolejne czarnej nitce.


 h) Dalej postępowałam jak w poprzednich podpunktach.

  

10. Opierając się na tych samych zasadach, które zastosowałam do tej pory, wykonałam kolejną część wzoru:




 11. W następnej części wzoru nie ma już tęczy, więc nadszedł czas na pozbycie się dowiązanych kawałków mulin, które już nie są potrzebne.

a) Odwróciłam breloczek:


b) Zawiązałam i odcięłam zbędne kawałki mulin:
 


 12. Postępując zgodnie z przedstawionymi zasadami wykonałam cały breloczek.
Oto efekt:

Uwagi:

1. Radzę zacząć od robienia obrazków z małą ilością podmian.

2. Ilość i kolory kawałków mulin zależą od wzoru i od Ciebie.

3. Przy robieniu bransoletki lub breloczka tą metodą możesz zastosować dowolne "zapięcie".

4. Metodą tą można wykonywać zarówno bransoletki i breloczki z napisami,
jak i z obrazkami.

5. Na koniec przypomnę, jak powinno wyglądać poprawne przejście:




Inne „mulinowe cudeńka” wykonane tą metodą:









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz