niedziela, 21 września 2014

Metoda napisów

Jedną z najpopularniejszych metod tworzenia bransoletek jest tzw. metoda napisów. Metoda ta, wbrew pozorom, jest prosta. Wystarczy zrozumieć zasadę:
„Supełek robimy tą nitką, której kolor chcemy widzieć
w danym momencie na bransoletce”.
Mam nadzieję, że po przeczytaniu atykułu, który napisałam, wszystko będzie dla Ciebie jasne.


Nauka metody napisów na przykładzie breloczka „Jbrans”:

1. Najpierw wybrałam czcionkę.
Po dokonaniu przeze mnie wyboru, powstał taki wzór:

2. Podczas tworzenia breloczka metodą napisów na ten wzór należy
patrzeć w następujący sposób:

3. Przygotowanie nitek:
- Wysokość największej litery - „J” wynosi 7 supełków, więc musiałam przygotować co najmniej 7 kawałków mulin w kolorze napisu.
- Dodatkowo, żeby breloczek był trochę szerszy wzięłam 1 mulinę w kolorze
tła i jeszcze 1 w kolorze napisu.
- Przygotowałam bardzo długą nitkę w kolorze tła. Jest to tzw. nitka główna.



4. Przygotowane nitki ułożyłam w odpowiedni sposób:

5. Teraz nitką główną zrobiłam na każdym kawałku muliny po jednym supełku w lewo:

 6. Następnie na każdej nitce wykonałam nitką główną
po jednym supełku w prawo:

7. Później kilka razy powtórzyłam czynności z punktów 5 i 6:
 
8. Nadszedł czas na zrobienie litery „J”.
a) Przystąpiłam do wykonywania tego rzędu:

Zrobiłam:

- nitką główną jeden supełek w prawo na czarnej mulinie
 

 - na nitce głównej po jednym supełku w lewo trzema kolejnymi niebieskimi nitkami


 - nitką główną po jednym supełku w prawo na pięciu kolejnych mulinach niebieskich

b) Przeszłam do wykonywania kolejnego rzędu:
 
Zrobiłam:

- nitką główną po jednym supełku w lewo na pięciu kolejnych mulinach niebieskich
 



 - na nitce głównej po jednym supełku w prawo trzema kolejnymi niebieskimi nitkami

 - nitką główną jeden supełek w lewo na czarnej mulinie

 c) Przystąpiłam do wykonywania następującego rzędu:

 Zrobiłam:

- nitką główną jeden supełek w prawo na dodatkowej czarnej mulinie

 - na nitce głównej jeden supełek w lewo niebieską muliną

- nitką główną po jednym supełku w prawo na pięciu kolejnych niebieskich mulinach


 - na nitce głównej jeden supełek w lewo niebieską muliną

 - nitką główną jeden supełek w prawo na niebieskiej mulinie

 d) Zrobiłam kolejny rządek:

 - nitką główną jeden supełek w lewo na niebieskiej mulinie

 - na nitce głównej jeden supełek w prawo niebieską muliną

- nitką główną po jednym supełku w lewo na pięciu kolejnych mulinach niebieskich

 - na nitce głównej jeden supełek w prawo niebieską muliną

- nitką główną jeden supełek w lewo na dodatkowej czarnej mulinie

 e) Przeszłam do następnego rzędu:

 Zrobiłam:

- nitką główną jeden supełek w prawo na dodatkowej czarnej mulinie

 - na nitce głównej po jednym supełku w lewo siedmioma kolejnymi mulinami niebieskimi

 - nitką główną jeden supełek w prawo na nitce niebieskiej

 
f) Przystąpiłam do wykonywania kolejnego rzędu:
 
 Zrobiłam:

- nitką główną jeden supełek w lewo na niebieskiej mulinie


 - na nitce głównej po jednym supełku w prawo sześcioma kolejnymi mulinami niebieskimi

- nitką główną po jednym supełku w lewo na kolejnych dwóch kawałkach
 
g) Wykonałam następny rządek:
 
Zrobiłam:

- nitką główną po jednym supełku w prawo na siedmiu kolejnych mulinach
 
 - na nitce głównej jeden supełek w lewo niebieską muliną
  
- nitką główną jeden supełek w prawo na niebieskiej mulinie

 9. Później na tej samej zasadzie zrobiłam pozostałe rządki. 


10. Po wykonaniu reszty wzoru breloczek wygląda następująco:

 
A z drugiej strony:

Gotowy breloczek:
 

 Uwagi:

1. Ilość i kolory kawałków mulin zależą od wzoru i od Ciebie.

2. Przy robieniu bransoletki lub breloczka tą metodą możesz zastosować dowolne "zapięcie".

3. Metodą tą można wykonywać zarówno bransoletki i breloczki z napisami,
jak i z obrazkami.



Przykładowe mulinowe prace wykonane tą metodą:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz